מניעת הטרדה מינית

הטרדה מינית קיימת במקומות עבודה רבים, מקרי הטרדה מינית פוגעים ביעילות, בתפוקה ובסביבה הארגונית הבטוחה בארגון.

מניעת הטרדה מינית

איך מיישמים את החוק למניעת הטרדה מינית בארגונים?

למי פונים? מה אומרים לעובדים/ות? מה מותר ואסור למנהלים/ות לעשות? כיצד מונעים מקרי הטרדה בארגון? מה עושים כשעובד/ת מתלונ/ת על הטרדה מינית? מה מותר להגיד לעובד/ת ומה אסור? מה תפקיד מעסיק? מה תפקיד ממונה? מהי הדרך הטובה ביותר לייצר תרבות ארגונית מכבדת ובטוחה לאדם ולחווה? 

שאלות רבות וחשובות שניתן עליהן מענה מתוך ניסיון, רגישות והרבה תבונה. 

ההרצאות והסדנאות שלנו למעסיקים ולעובדים/ות, עונות על דרישת החוק לידע את העובדים על קיומו של החוק למניעת הטרדה מינית בעבודה, ובד בבד מפגישות את העובדים/ות עם הנושא בצורה חוויתית היוצרת שיח ודיאלוג. נשמח להתאים לך הרצאה או סדנא לקהל העובדים/ות  עפ"י צרכי ארגונך הייחודיים. התאמת ההרצאות והסדנאות לארגון מתבססת על איתור צרכים ומלווה בהצעה הכוללת את מרכיבי הפעילות, לוחות זמנים ותמחור.

בואו ללמוד כיצד ניתן לעשות זאת ברגישות ובתבונה

סל השירותים שלנו בתחום כולל:

אאוטסורסינג לשירותי הממונה

בתקנות של החוק למניעת הטרדה מינית (15, סעיף ב) מצוין כי ממונה לא יטפל בבירור בתלונה אם הוא בעל נגיעה אישית לנושא התלונה או למעורבים בה. החוק דורש העברת הבירור לגורם אחר. יש לנו ניסיון של מעל 18 שנים בבירור מקרים מורכבים, רגישים וגם כאלו שמעורבים בהם דרגים בכירים. הבירור נעשה באופן סודי, מקצועי ומכבד.

הכשרות לממונה למניעת הטרדה מינית

ההדרכות יוצאות מתפיסה הגורסת כי הארגון יוזם ומזמין את השיח על מניעת הטרדה מינית בעבודה על מנת להזכיר לעובדים/ות ולמנהלים/ות את הערכים הבסיסיים של עבודה משותפת, כבוד ואמון, וגם להבהיר כיצד להנהיג תרבות ארגונית נקייה ובטוחה עבור העובדים של החברה ולקוחותיה ההדרכות שלנו גם מקוונות וגם פרונטליות, בהתאם לתקנות. הצטרפו ללקוחות המרוצים שלנו.

מפגשי רענון לממונה למניעת הטרדה מינית

מפגשים ייחודים, מקיפים ומעניינים, ושנותנים כלים פרקטיים (face to face וגם ב- facetime) לטיפול ומניעת הטרדה מינית. סדרת מפגשים הכוללת ידע משפטי על פסיקות חדשות ומכוננות, אינפורמטיבית, עם ידע ארגוני והרבה יישום שיסייע לך כממונה שכבר מברר.ת מקרים או בתפקיד מזה זמן.

הדרכות למנהליםות

ההדרכות למנהלים/ות נפרדות מאלו של העובדים/ות מתוך מטרה להבהיר את תפקיד המנהל/ת וחובותיו/ה בהתאם לחוק, לחדד תפקידם/ן ביצירת תרבות מכבדת ונקייה מהטרדות, גיבוש מדיניות בתחום (לדוג'-רומנים בעבודה בהסכמה, בדיחות גסות, קוד לבוש, דיבור, התנהגות ותקשורת) והפגת חששות עקב יחסי המרות. פיתחנו במהלך השנים סוגים שונים של הדרכות למנהלים/ות.

הדרכות לעובדיםות

מטרת ההדרכות לעובדים/ות להציג את החוק למניעת הטרדה מינית והתנכלות ולייצר תחושה של בטחון שהארגון יטפל בכל הטרדה מינית או התנכלות, שמתרחשת בארגון. ההדרכה עוסקת בתחומים האפורים ומייצרת דיאלוג ושיח מתוך רצון לחדד את האחריות של עובדים/ות ביצירת סביבת עבודה מכבדת ובטוחה. ההדרכה מותאמת לאופי הארגון והתרבות הארגונית, היא חוויתית וחדשנית. קיימות הדרכות פרונטליות ומקוונות.

לומדות בתחום

קיימתם/ן בעבר הדרכות על החוק למניעת הטרדה מינית ויצירת סביבת עבודה מכבדת? תרצו לרענן? – הדרכה ממוקדת ותכליתית שעוסקת בפסיקות חדשות וביצירת סביבת עבודה מכבדת.

מאמרים בנושא מניעת הטרדה מינית

מה בין חיזור להטרדה?

אחת השאלות המשפטיות המהותיות הינה-  היא מתי חיזור הופך להטרדה מינית?- במקרה הנדון היה מדובר במגע ללא הסכמה, קרי חשש למעשה מגונה. האם מדובר במעשה מגונה- מעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני?. הפסיקה שלפנינו, מתייחסת לשני קולגות בתפקידים בכירים במשטרה, שניהם מכירים מהעבודה, שניהם חוזרים ממשימה, מבושמים קלות, חניכים באותו קורס יוקרתי. ברכב עוד שני קצינים/ות נוספים. האם עסקינן בהטרדה מינית או מדובר בחיזור לגיטימי בין שני קולגות? נשאלת השאלה, מתי עובר הגבול בין חיזור להטרדה?

כנסו למאמר»

פס"ד אורלי סלע

בפס"ד שניתן לאחרונה בביה"ד הארצי לעבודה בנושא הטרדה מינית עלתה השאלה של המצאת חומרי הבדיקה של הממונה הבודקת החיצונית למניעת הטרדה מינית ועדויות נוספות. הפסיקה משמעותית כי היא מהווה נדבך נוסף בחיזוק מעמדה של הממונה למניעת הטרדה מינית

כנסו למאמר»

Q&A

אחרי ימי עיון וכנסים שאנחנו מקיימות, תמיד שואלים אותנו שאלות רבות וחשובות, שלרב חוזרות על עצמן (באופן לא מפתיע…), לכן החלטנו לרכז את כולן ולתת

כנסו למאמר»
דילוג לתוכן